Ticketsoftware

/Ticketsoftware
Ticketsoftware 2017-04-26T12:02:03+00:00

Ticketshop en beheersysteem

Onze ticketsoftware bestaat uit een ticketshop en een beheersysteem. In de online ticketshop kunnen bezoekers gemakkelijk en snel hun tickets bestellen. Daarbij heb je zelf het beheer van de ticketshop in de hand. Onze ticketservice is voorzien van een gebruiksvriendelijk beheersysteem. In één oogopslag zie je hoeveel tickets er zijn verkocht en wat de omzet per evenement is. Je bepaalt zelf welke promotiecodes of –links aan de ticketshop worden toegevoegd. Ook kun je zelf evenementen aanmaken en beheren en heb je te allen tijde inzicht in alle orders.

  • Geen opstartkosten
  • Geen verplicht abonnement en dus opzegbaar wanneer je wilt
  • Zeer aantrekkelijke tarieven
  • ticketinkomsten worden snel op eigen rekening gestort
  • Betrouwbare betaalsystemen
  • Binnen 2 dagen is jouw ticketshop ingericht en klaar voor gebruik
  • (Online) supportafdeling

Ticketshop

Wij bieden standaard drie soorten ticketshops: Een online ticketshop met een zaalplan, een one-page checkout ticketshop en een ticketshop met een workshop- een deelnemersregistratie.

De ticketshop met een zaalplan is bedoeld voor de geplaceerde verkoop met een winkelmandje functionaliteit. Handig als er in een theater meerdere voorstellingen worden georganiseerd. Bij de one-page checkout ticketshop hoeven de kaartkopers geen account aan te maken alvorens zij online een ticket willen kopen. Hierdoor wordt de online kaartverkoop zo laagdrempelig mogelijk gehouden. De klanten krijgen op één pagina heel overzichtelijk het gehele bestelproces te zien (one-page checkout). Tot slot bij de workshop- en deelnemersregistratie wordt het bestelproces in meerdere stappen doorlopen, zodat alle gegevens uitgevraagd kunnen worden en de workshoprondes gekozen kunnen worden. Na het doorlopen van het gehele bestelproces ontvangt de klant een e-mail met de e-tickets. Ieder e-ticket bestaat uit een unieke barcode, die scanbaar is met onze scansoftware. Verder staat op elk e-ticket de evenementnaam, locatie, datum, logo, ordernummer, naam van de klant en optioneel een extra mededeling voor de klant. Indien gewenst kunnen klanten eenvoudig op Facebook of Twitter vermelden dat ze het evenement gaan bezoeken. Deze gratis promotie voor het evenement kan de ticketverkoop op positieve wijze beïnvloeden.

Scanapparatuur

Om de tickets te scannen is scanapparatuur nodig. In het geval van een eenmalig evenement krijg je deze apparatuur van Avayo in bruikleen. Je betaalt dan enkel een borgsom. Bij evenementen die een langere tijd duren (bijvoorbeeld attractieparken) of regelmatig plaatsvinden dien je de apparatuur zelf aan te schaffen. Je kunt kiezen voor USB-handscanners, mobiele scanners of de Iphone en Android scanapp. De USB-handscanners kunnen worden aangesloten op een laptop. Hierbij is er WIFI of bedraad internet nodig. Verder kan de USB-handscanner ook aangesloten worden op een Windows Surface tablet en scan je eenvoudig en snel de e-tickets. Hiervoor moet je de app downloaden in de Windows app store (AvayoScanner). De mobiele scanners werken met WIFI. Voor het scannen van kleine evenementen kun je prima uit de voeten met onze gratis iPhone en Android scanapp. Deze kun je eenvoudig en snel downloaden vanuit de app store en playstore (AvayoScanner). Heb je geen WIFI op locatie? Voor slechts € 25,00 excl. btw kun je een MIFI modem huren (mobiele WIFI).

Tarieven

De tarieven voor onze ticketshop vallen uiteen in kosten voor de ticketshop, voor het betalingsverkeer en de eenmalige kosten voor de scanapparatuur. Wanneer een evenement eenmalig plaatsvindt, vervallen de kosten voor de scanapparatuur en krijg je deze van ons in bruikleen. De tarieven van de ticketshop en het betalingsverkeer kun je eventueel compenseren door servicekosten te heffen aan de bezoekers.
Ticketshop tarieven

Voor het gebruik van de ticketshop hanteren we een eenvoudig prijsmodel. Je betaalt hierbij per aangemaakte unieke barcode (e-ticket) een laag bedrag. Dit bedrag is afhankelijk van het aantal tickets dat je per maand verkoopt/aanmaakt via onze ticketsoftware. De tarieven dalen als het aantal verkochte/aangemaakte tickets stijgen. Je betaalt bij ons verder geen abonnements- of opstartkosten.

Verkochte tickets (p/m) Prijs per ticket (excl. BTW)
0 – 100 € 0,75
101 – 500 € 0,50
501 – 1000 € 0,38
1001 en meer € 0,30

Betalingsverkeer

Om de e-tickets te betalen kan er standaard gebruik worden gemaakt van o.a. de volgende betaalmethodes: iDEAL, Mr Cash, Sofort banking en Paypal. Op verzoek zijn er nog vele andere betaalmethodes beschikbaar. De kosten voor het betalingsverkeer worden berekend per order. In één order zouden dan ook bijvoorbeeld drie tickets kunnen zitten en wordt voor bijvoorbeeld een iDEAL transactie eenmalig € 0,39 excl. btw in rekening gebracht. Dat maakt dat in de praktijk de kosten voor het betalingsverkeer per ticket lager zullen uitvallen.

Betalingsmethode Prijs per transactie (excl. BTW)
iDeal € 0,39 per geslaagde transactie
BanContact of MisterCash € 0,20 vast en 1,75% variabel per geslaagde transactie
DIRECTebanking of SofortBanking € 0,41 vast en 1% variabel
PayPal € 0,25 per transactie plus PayPal-kosten

Uitbetaling

Elke week worden de ticketgelden op de bankrekening van de organisator gestort met inhouding van de ticket- en betaalkosten. Aan het einde van de maand wordt bekeken welke staffelkorting je hebt opgebouwd en krijg je dit bedrag teruggestort op jouw rekening.

Beheersysteem

Wanneer je gebruik maakt van de ticketsoftware van Avayo, profiteer je van een snel en gebruiksvriendelijk systeem. Via het beheersysteem van de ticketshop heb je overzicht over jouw evenementen en kun je nieuwe evenementen aanmaken en beheren. Het beheersysteem biedt de volgende mogelijkheden:
• Dashboard
Hoeveel tickets heb je vandaag verkocht en gescand, welke omzet is er de afgelopen periode gerealiseerd en hoe verhoudt deze zich ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar? Op het dashboard vind je een overzicht van de stand van zaken en van de updates van jouw ticketshop.
• Evenementenbeheer
Via de optie Evenementenbeheer maak je eenvoudig en snel een nieuw evenement aan in jouw ticketshop. Hierbij kun je veel opties zelf instellen. Zo kiest je zelf welke ticketvarianten je wilt verkopen (bijvoorbeeld tickets die op een bepaalde dag of gedurende een bepaalde periode geldig zijn of passe-partouttickets), geef je aan of er een limiet is aan het aantal plaatsen, of er een zaalplan is en of je servicekosten wilt heffen. Ook beheer je zelf de locaties of zalen waar het evenement plaatsvindt. Voor € 75,00 ex btw zetten wij een zaalplan in de ticketshop. Wanneer het evenement een workshop betreft, is het mogelijk om de workshopronden en de daarbij behorende workshops vast te leggen.
• Orderbeheer
Via de optie Orderbeheer heb je inzicht in alle orders. Je kunt aan de hand van bijvoorbeeld een ordernummer of barcode een order opzoeken. Vervolgens kun je de details van de order inzien, de order annuleren, de tickets opnieuw e-mailen of deze downloaden. Ook de orders van voorverkooppunten worden onder Orderbeheer getoond.
• Kassaverkoop
Eveneens kan middels de optie Orderbeheer aan de kassa contant kaarten worden verkocht. De tickets kunnen geprint worden met een reguliere printer of met de Dymo Labelwriter. Ook is het mogelijk om via ons systeem met een pinterminal te werken.
• Promotie
De ticketshop biedt twee promotiemogelijkheden, namelijk via een code en via een link. Wanneer je een promotiecode aanmaakt, krijgen klanten die in het bezit zijn van deze code korting op een bepaald product of op alle producten. Met een promotielink kun je een speciale prijs bepalen voor iedereen die via deze link e-tickets besteld. Zo kun je een speciale actie voor een bepaalde doelgroep inrichten.
• Barcodes in- of export
Om het verkoopnetwerk uit te breiden, kun je naast de ticketshop tickets verkopen via externe verkooppunten. Voor de tickets die je via deze verkooppunten verkoopt kun je eenvoudig barcodes aanmaken en exporteren. Ook het importeren van barcodes van derden behoort tot de mogelijkheden.
• Gebruikersbeheer
Om meerdere gebruikers toegang te geven tot de ticketshop, is het via Gebruikersbeheer mogelijk om extra gebruikers toe te voegen. Je kunt deze gebruikers aanwijzen als beheerder of als helpdeskmedewerker. Beheerders kunnen alle opties bedienen, helpdeskmedewerkers hebben alleen toegang tot het orderbeheer. Via de optie Gebruikers kun je ook voor de verschillende verkooppunten gebruikers aanmaken en beheren.
• Rapportage
Via de optie Rapportage is het mogelijk om verschillende rapportages te maken en te exporteren, bijvoorbeeld naar Excel. Je kunt hierbij bijvoorbeeld filteren op de kenmerken Jaar, Evenement, Verkooppunt en Maand. Ook is het mogelijk om een specifieke orderrapportage te maken. Hierbij worden de productkosten, transactiekosten en eventuele kortingen los van elkaar getoond.
• Online marketing & webanalyse
Klanten kunnen tijdens het bestellen aangeven dat ze op de hoogte willen worden gehouden van het evenement. Hiermee wordt hun e-mailadres toegevoegd aan een downloadbestand van e-mailadressen. Dit bestand kun je eenvoudig importeren in jouw marketingtool en bijvoorbeeld gebruiken bij mailings. Ook analysetool Google Analytics wordt ondersteund door de ticketshop van Avayo. Om hier gebruik van te maken voer je de trackingcode in via de menuoptie Instellingen. Google Analytics omvat ook een e-commercemodule. Hiermee kun je zien welke omzet er gerealiseerd is, via welke kanalen en wat de verhouding is tussen de advertentiekosten en de opbrengst.